COVID 19

2020.04.29 2650

JAK PRZYGOTOWAĆ SWOJE CENTRUM FITNESS do PONOWNEGO OTWARCIA po LOCKDOWNIE?

 Z powodu koronawirusa obiekty fitness na całym świecie, w tym Polsce zostały zamknięte. Z niecierpliwością czekamy na ich ponowne otwarcie. Ta sytuacja zainspirowała operatorów do kreatywności i elastyczności. Zaczęli oferować zajęcia online i rozpoczęli inicjatywy np. wynajmu rowerów indoor cycling, by wypełnić lukę. Jesteśmy pewni, że próbujesz dowiedzieć się, jak poradzić sobie z finansowymi problemami, a może obudzi się w Tobie prawdziwy przedsiębiorca, szukający sposobu, aby klub mógł się ponownie otworzyć z sukcesem. Razem z marką Life Fitness podpowiemy Ci, jak to zrobić.

Blog 1

Zapewnie Twoja siłownia nigdy nie była zamknięta na tak długo. Ponowne otwarcie oznacza, że ​​musisz mieć pewność, że Twój obiekt będzie gotowy na przyjęcie klubowiczów po przerwie.

Przygotowanie sprzętu fitness
Aby upewnić się, że sprzęt treningowy jest odpowiednio przygotowany, postępuj zgodnie z prostą listą kontrolną. Zalecamy dokładne sprawdzenie urządzeń i kabli zasilających czy nie są uszkodzone i wolne od pyłu lub zanieczyszczeń. Następnie włącz wszystkie maszyny, jedna po drugiej.
Sprawdź wszystkie funkcje, takie jak monitorowanie prędkości, nachylenie, tętno,  nie zapomnij odpowiednio podłączyć kabli telewizyjnych i internetowych, by można  było wgrać najnowsze aktualizacje oprogramowania do konsoli. To idealny moment, aby włączyć Life Fitness on DEMAND na konsolach SE3HD. Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące funkcji TV lub oprogramowania, skontaktuj się z obsługą TOP-GYM ( dział techniczny).

Nowe przepisy mogą oznaczać, że musisz przenieść lub wynieść sprzęt. Po przeniesieniu urządzenia upewnij się, że jest stabilne przed użytkowaniem. Wady spowodowane oczywistym (umyślnym) uderzeniem mechanicznym, niewłaściwym użytkowaniem mogą spowodować utratę gwarancji producenta.

Czyszczenie i dezynfekcja
Prawdopodobnie spędziłeś czas na dokładnym czyszczeniu swojego klubu podczas lockdownu. Przed ponownym otwarciem ważne jest, aby postępować zgodnie z najnowszymi wytycznymi rządowymi, aby upewnić się, że robisz wszystko, co możliwe, aby zapewnić swoim klubowiczom bezpieczne i zdrowe środowisko treningowe.

Do czyszczenia wyświetlacza i wszystkich powierzchni zewnętrznych można również użyć łagodnego mydła i wody lub łagodnego, nieścierającego środka do czyszczenia. Używaj tylko miękkiej bawełnianej szmatki. W przypadku urządzeń siłowych należy stosować syntetyczne środki smarujące i zabezpieczające wszystkie kable i pasy.


TEGO NIE NALEŻY ROBIĆ! (!)
• NIE używaj środków czyszczących na bazie amoniaku lub kwasów.
• NIE używaj ściernych środków czyszczących.
• NIE używaj ręczników papierowych.
• NIE nakładaj środków czyszczących bezpośrednio na powierzchnie urządzeń.


• Usilnie namawiamy naszych klientów, aby nie używali wybielaczy na powierzchniach maszyn Life Fitness.

 

 

Konserwacja budynku
Prawdopodobnie miałeś czas zająć się wszelkimi problemami budowlanymi podczas lockdownu. Teraz jest czas na zadania w ostatniej chwili. Zajmij się wszelkimi innymi problemami, które mogłeś odkładać na później, napraw wszystkie żarówki, które trzeba wymienić, ale zdecydowanie przepłucz system wodny i wymień filtry HVAC. Należy dokładnie sprawdzić zaopatrzenie w wodę i przepływ powietrza.

Checklista - niezbędne czynności przed ponownym otwarciem siłowni 

1. Skontroluj wszystkie maszyny, aby upewnić się, że są wolne od wilgoci, pyłu lub zanieczyszczeń.
2. Skontroluj wtyczki i przewody zasilające, aby upewnić się, że wszystkie styki są nienaruszone i nieuszkodzone.
3. Włącz wszystkie zasilane urządzenia, jedno po drugim.
4. Uruchom wszystkie maszyny samozasilające się i sprawdź ich działanie.
5. Sprawdź dokładnie każdą funkcjonalności wszystkich urządzeń, np .:
Funkcje TV , pracuj urządzeniem przy wielu prędkościach i oporze, tętnie, wzniosie
6. Sprawdź, czy okablowanie elektryczne, telewizyjne i internetowe jest prawidłowo podłączone.
7. Sprawdź, czy wszystkie urządzenia mogą być bezpiecznie użytkowane:
a. Działają bez zarzutu
b. Zachowują dobrą stabilność
c. Wykazują brak uszkodzeń i / lub zużycia części, szczególnie okablowania sprzętu siłowego
  Sprawdź, czy instrukcje bezpieczeństwa są wyraźnie widoczne
8. (Opcjonalnie) Sprawdź i udokumentuj bieżącą wersję oprogramowania konsoli. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących oprogramowania skontaktuj się z działem technicznym TOP-GYM.
9. Upewnij się, że cały sprzęt jest odpowiednio wyczyszczony zgodnie z instrukcjami 
10. Do smarowania i  konserwacji sprzętu siłowego i jego elementów należy używać specjalnego oleju i smarów.

Dodatkowe informacje można również znaleźć w odpowiednich instrukcjach montażu i obsługi.

Przed ponownym otwarciem siłowni, postępuj zgodnie z najnowszymi wytycznymi rządowymi, aby upewnić się, że robisz wszystko, co możliwe, aby zapewnić swoim członkom bezpieczne i zdrowe środowisko.

 Przeglądaj każdy punkt z listy kontrolnej codziennie.

Jeśli potrzebujesz więcej praktycznych wskazówek, na temat przygotowania się do ponownego otwarcia siłowni, sprawdź nasz bezpłatny e-book ( po angielsku) na https://lifefitnessemea.com/e-book.

 

JAK WDROŻYĆ NOWE ZASADY FUNKCJONOWANIA KLUBU W CZASIE PANDEMII?

 

Jak tylko rząd wdroży kolejny etap odmrażania gospodarki i zezwoli na ponowne otwarcie obiektów fitness, będziesz musiał przestrzegać ścisłych wytycznych. Bez względu na przepisy wprowadzone przez rząd,  ważne jest, aby zapewnić bezpieczne i zdrowe środowisko Twojej kadrze i klubowiczom.
Podpowiemy, jak postępować zgodnie z nowymi przepisami w czasach koronawirusa.

Dystans społeczny na siłowni
Jak wszyscy wiemy, będziemy musieli nadal przestrzegać zachowywania dystansu społecznego, odległości 1,5 - 2 metrów, jak wdrożyć tę zasadę w Twoim klubie?

Zapewnij co najmniej 1,5 metra odległości między maszynami treningowymi a jeśli nie jest to możliwe, pomyśl o innych rozwiązaniach, takich jak „ścianki działowe” z pleksi lub składane parawany. Możesz również użyć naklejek lub taśmy barierowej, aby uniemożliwić użytkownikom korzystanie z określonych maszyn, ale upewnij się, że klub jest czysty, wykorzystaj też konsole w maszynach cardio i ustaw na nich właściwe komunikaty jak np: wytrzyj maszynę po treningu.

Zdejmij siodełka z połowy rowerków treningowych, aby nie można było ich używać. Zamknij szatnie i prysznice. Dotyczy to również basenu, staraj się zminimalizować zużycie wody. Zamknij lub ogranicz wyposażenie barku fitness.

Przechowywanie i rozmieszczenie sprzętu fitness
Tymczasowe powiększenie powierzchni siłowni może być świetnym rozwiązaniem do zmiany rozstawienia sprzętu. Być może możesz wynająć dodatkową lokalizację obok lub jakieś miejsce na innym piętrze, lub postawić duży namiot na parkingu.

Prawdopodobnie będziesz musiał inaczej zagospodarować sale do zajęć grupowych. Jeśli w Twoim klubie znajduje sie kilka salek do zajęć grupowych, jedna może na razie wystarczyć do samych zajęć, a kolejne można wykorzystać do prowadzenia zajęć na bieżniach lub zajęć na ergometrach wioślarskich. Przeniesienie części sprzętu cardio do sal do zajęć grupowych stworzy więcej miejsca na samej strefie cardio czy siłowej.

 

Kierunek ruchu 

Utwórz jednokierunkowe strefy ruchu, aby kontrolować przepływ członków na siłowni. Można to łatwo zrobić za pomocą strzałek i znaków stop. Kluczem do sukcesu jest bardzo wyraźne oznakowanie podczas tworzenia ścieżek i „ruchu w jedną stronę”. Użyj taśmy i innych napisów, oznaczeń, aby wskazać konieczność zachowania bezpiecznej odległości.

Rozsądnie jest rozważyć przepływ „zgodnie z ruchem wskazówek zegara” i - jeśli to możliwe - odseparować wejście od wyjścia. Umożliwia to łatwe nadzorowanie obiektu i kontrolowanie liczby osób. Łatwo to również wdrożyć.


Komunikacja z klubowiczami
Jedynym sposobem gwarantującym udane i bezpieczne ponowne otwarcie klubu jest przygotowanie się do niego na 100% i współpraca w tym względzie zarówno kadry jak i klubowiczów. Za zdrowie osób ćwiczących w klubie odpowiedzialny jest nie tylko Twój team, ale sami też klubowicze.

Poinformuj swoich klubowiczów z wyprzedzeniem, podkreślając znaczenie przestrzegania tych zasad i konsekwencje ich nieprzestrzegania! Poproś, aby przygotowali się, aby uniknąć rozczarowań, a przede wszystkim ryzyka zakażenia.

Rezerwacja wizyty w klubie/siłowni
Przewiduje się, że ograniczona liczba osób będzie mogła wejść do klubu w tym samym czasie - szczególnie w pierwszej fazie. Ważne jest, aby przygotować się do tego. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest dostosowanie obecnego narzędzia do rezerwacji zajęć grupowych lub innych systemów CRM, do których masz dostęp - to również ułatwi życie Twoim członkom.
Jeśli nie masz jeszcze narzędzia do rezerwacji na zajęcia grupowe lub narzędzie to nie jest dostosowane, dostępnych jest wiele innych dość tanich i prostych (online) narzędzi. Rozważ ograniczoną liczbę rezerwacji na klubowicza na tydzień, aby wszyscy klubowicze mieli taki sam dostęp. Kolejną wielką zaletą narzędzia do rezerwacji jest to, że pozwala uniknąć kolejek przed wejściem do klubu.
Niestety sytuacja zmusi Cię do wprowadzenia i przestrzegania ograniczeń w dostępności do klubu, a Twoi klubowicze nie będą mogli na razei przychodzić trenować do Twojej siłowni kiedy będą mieli ochotę. Dlatego tak istotna jest dobra i sprawna komunikacja z Twoimi członkami. Nie ma innego wyjścia.

 

 

PRZYGOTUJ TWOJĄ KADRĘ NA PONOWNE OTWARCIE SIŁOWNI!

 

Po tak długiej przerwie i braku kontaktu z klubowiczami Twoja kadra może potrzebować trochę czasu, by oswoić się z nową sytuacją. Jak upewnić się, że są gotowi na powrót do pracy?

Weź pod uwagę że prawdopodobnie martwią się o swoje zdrowie a także zastanawiają się, jak w praktyce będzie wyglądać wdrożenie wszystkich wytycznych dotyczących bezpieczeństwa i zdrowia – (https://www.gov.pl/web/sport/nowa-sportowa-rzeczywistosc) podobnie jak Twoi klubowicze. Z uwagi na to, że twoja kadra to ambasadorzy Twojej siłowni, oczywiste jest, że muszą czuć się spokojni i bezpieczni, a także zrozumieć wszystkie zasady i ograniczenia w nowej rzeczywistości.

Szkolenia i rozwój

Jeśli Twój klub musi pozostać zamknięty lub nie możesz jeszcze zebrać zespołu w komplecie, zapewnij im w międzyczasie coś, co będzie dla nich przydatne. Przekształć ten trudny okres w okazję do nauki i rozwoju. Pomyśl o kursach samorozwoju, podnoszenia kwalifikacji, podpowiedz im, jakie jest zalecane podejście w takich czasach, i zachęcaj ich do poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności, na które zawsze brakowało czasu.

Jeśli chcesz zaoferować nowy system zarządzania online lub inne narzędzie do oferowania wirtualnych zajęć, możesz skonfigurować seminaria internetowe lub e-learning, aby odpowiednio przygotować swoją kadrę. W czasie lockdownu Twoja kadra przekonała się, na czym polega współpraca zdalna. Poznaj ich opinie na ten temat i niech podzielą się z Tobą swoimi przemyśleniami.

 Samoocena

Upewnij się, że Twoi pracownicy są przygotowani mentalnie do powrotu do pracy. Może zorganizujesz zabawny quiz Covid-19, aby sprawdzić ich wiedzę? Czy już skonfigurowałeś coaching online? Czy Twoi pracownicy utrzymywali kontakt z klientami? Jeśli nie, należy to ułatwić, aby usprawnić komunikację.

Interakcja z klubowiczami

Twoja kadra musi zostać przeszkolona w zakresie prawidłowego podejścia i informowania klubowiczów. Najpierw wyślij im wszystko na e-mail, po czym jak najszybciej zaplanuj spotkanie online , aby poinformować o tym swoich pracowników. Następnie zaproś ich do klubu, gdy tylko będzie to możliwe i krok po kroku zapoznaj ich z procedurami. Naucz swoich pracowników, jak radzić sobie z niewłaściwym zachowaniem oraz właściwego podejścia do klubowiczów. Staraj się robić to w sposób interaktywny, inscenizuj scenki z odgrywaniem ról, a poznasz przemyślenia i pomysły Twojej kadry.

 Surowe zasady przestrzegania higieny będą niezbędne - więc oznacza to brak uścisku dłoni, ale możesz wprowadzić własny klubowy gest powitania! Włącz Twoją kadrę w harmonogram czyszczenia i dezynfekowania klubu.

JAK KOMUNIKOWAĆ PONOWNE OTWARCIE DO KLUBOWICZÓW?

Z pewnością wielu członków tęskniło za Twoją siłownią, podobnie jak Ty za nimi. Tymczasem spotkacie się w nowej rzeczywistości, a to oznacza dla Ciebie  spore wyzwanie, by zapewnić im bezpieczeństwo i przekonać do powrotu. Jednym z najważniejszych aspektów kdla funkcjonowania klubu po otwarciu, jest  pokazanie Twoim klubowiczom, że przestrzegasz wszystkich zasad i że odrobiłeś zadanie domowe przez te prawie 3 miesiące, gdy Twoja siłownia była zamknięta/

Rozumiemy Twoje obawy i niepokój: generowanie sprzedaży w ekstremalnie trudnym czasie pod względem ekonomicznym nie jest łatwym zadaniem. Szczególnie w przypadku niedawno otwartych lub mniejszych obiektów fitness, które mogą nie mieć wystarczających zasobów, aby przetrwać wydłużony okres zmniejszonych dochodów i braku płynności, te obawy są jak najbardziej zasadne.

Komunikacja jest kluczowa
Teraz jako właściciel siłowni/obiektu fitness musisz uświadomić sobie, że Twoi klubowicze podzielą się na różne grupy, a każda z nich będzie miała inne oczekiwania wobec Twojej siłowni i inaczej będzie się też zachowywać. Z każdą z tych grup musisz się umiejętnie komunikować. Spodziewaj się, że Twoi klubowicze dołączą do którejś z poniższych grup:

Optymiści: „wszystko będzie jak dawniej”.
Mają nadzieję, że niewiele się zmieni po ponownym otwarciu siłowni. Optymiści mogą nie przestrzegać zasad i ograniczeń.

Pesymiści: „już nigdy nic nie będzie takie samo”.
Prawdopodobnie więce czasu będą potrzebować na podjęcie decyzji o ponownej wizycie na siłowni. Pesymiści wrócą do Ciebie tylko wtedy, gdy poczują się bezpiecznie.

Realiści: „będzie całkiem inaczej”.
Ta grupa będzie sceptycznie nastawiona do treningu w Twoim klubie, ale za to żądna informacji. Oni z kolei będą sie irytować zachowaniem osób  łamiących zasady bezpieczeństwa, a sami  będą ich skrupulatnie przestrzegać.

Jak wzmocnić relacje z klientami?
Dzięki odpowiedniemu podejściu, możesz znacznie wzmocnić relacje z Twoimi klubowiczami, mimo konieczności zachowania dystansu społecznego.

Poinformuj swoich członków, że rozumiesz ich sytuację i dla Ciebie są ważniejsze rzeczy niż zysk, nie tylko w tym trudnym czasie. Upewnij się, że Twoi członkowie rozumieją, że ci na nich zależy. Zdrowie i bezpieczeństwo - o to w tym wszystk!im chodzi
Najprawdopodobniej już poinformowałeś swoich członkówza pośrednictwem mediów społecznościowych lub mailowo o krokach, które podejmujesz w związku z przygotowaniem klubu do ponownego otwarcia w czasach pandemii. Zadbaj o to, aby wiadomości były krótkie i eleganckie. Pokaż, jaką wartość im oferujesz. Przywołaj argumenty, dzięki którym zapisali się do Twojej siłowni. Przypomnij im o wszystkich możliwościach i korzyściach z członkostwa.

Jak należy się komunikować przed ponownym otwarciem Twojego obiektu?
 -Zwięźle i precyzjnie: obecnie ludzie są bombardowaniu wiadomościami o Covid-19.
- W jasny sposób zapowiedz zmiany w funkjonowaniu siłowni, żeby Twoi członkowie mieli świadomość, że niewykluczone są kolejne działania, w zależności od rozwoju pandemii.
- Bądź elokwenty: prowadź przejrzystą komunikację i upewnij się, że informujesz Twoich klubowiczów o wszystkim na bieżąco. Nie zaskakuj ich działaniami, których się nie spodziewali.

Pamiętaj: wszyscy jesteśmy w tym razem. Ty, Twoi członkowie, pracownicy i inni właściciele siłowni!

Zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.

 Otwieramy siłownię po lockdownie - pierwsze wyzwania

Znamy już datę otwarcia siłowni 6.06.2020 - w ramach kolejnego etapu odmrażania gospodarki Wiemy na pewno, po otwarciu siłowni, jej właściciele będą musieli się wykazać się kreatywnością oraz ukierunkować mnóstwo wysiłków na zapewnienie bezpiecznego treningu. Z drugiej strony nasuwa się oczywiste pytanie: jak nadrobić miesiące, w których Twój klub był zamknięty?

1. Kluczem do utrzymania członków jest zaangażowanie.
2. Zastanów się, w jaki sposób członkowie mogą pokryć opłaty członkowskie.
3. Spersonalizuj doświadczenia swoich klubowiczów.

Według globalnego badania 40% członków siłowni twierdzi, że planuje częściej ćwiczyć w domu po wybuchu epidemii. - Źródło: comiesięczne badanie Global Web Index, kwiecień 2020 r

Czy trening w domu wszedł w nawyk?
Wielu członków po raz pierwszy doświadczyło koncepcji fitnessu domowego. Istnieje możliwość, że im się podobało i chcą nadal korzystać z tej zajęć. Drugi scenariusz jest taki, że mogą go nie lubić i odczuwać potrzebę powrotu do ćwiczeń na siłowni! Tak czy inaczej, ważne jest, aby zatrzymać członków podczas blokady. PAmiętaj utrzymanie klubowiczów jest tańsze niż pozyskanie nowych.

Spróbuj myśleć kategorią rozwiązań. Life Fitness przychodzi z pomocą w kwestii treningów online w domu, to m.in platforma Digital Coach  oraz wirtulalne kursy z intstruktorem lub bez do treningów indoor cycling w domu  ICG Online Coach i ICG World Tour Series . Połącz je z pakietami akcesoriów, aby zapewnić pełny trening w domu.


Dni wolne
Niech Twoja siłownia działa podczas świąt państwowych - w ten sposób nadrobisz czas, w którym Twój klub był zamknięty

Czy wiesz, że ludzie zostają w siłowni ze względu na innych?

10% obecnych członków siłowni twierdzi,że anuluje swoje członkostwa w siłowni. Co powiesz na promocję „Przyprowadź znajomego” ? Może to być trudne, biorąc pod uwagę dystans społeczny. Ale jeśli to możliwe, okazuje się, że promocje te są bardzo cenne dla Ciebie jako właściciela siłowni, a także dla Twojego obecnego i potencjalnego nowego klubowicza. Spróbuj także zaoferować vouchery na barek lub sklep, by zachować płynność. 

Potrzebujesz więcej praktycznych wskazówek i wskazówek, jak przygotować się do ponownego otwarcia siłowni? Pobierz nasz darmowy e-book https://lifefitnessemea.com/e-book ( wersja angielska)

 

Cyfrowa transformacja w branży fitness: zmiana model biznesowego dla siłowni, czy raczej adaptacja do nowej rzeczywistości?

Digitalizacja branży fitness - jak zareagować w czasach korona

Rozwiązania cyfrowe w branży fitness nie są niczym nowym, są obecne od lat. Nowa sytuacja w obliczu pandemiiCOVID-19, w tym kwarantanna i lockdown klubów fitness, zdecydowanie przyspieszyła wdrażanie treningów live - onllne oraz w opcji na żądanie (on demand). Wiele obiektów fitness musiało zastąpić standardową ofertę zajęciami online. Zmieniła się na pewno świadomość ćwiczących, tak więc kluby fitness stanęły przed ogromnym wyzwaniem: dostosowania się do digitalizacji.

Digitalizacja oferty w klubach fitness - zdrowy rozsądek przede wszystkim

Online to doskonły kanał, umożliwiający stały kontakt z Twoimi klubowiczami podczas pandemii COVID-19. Jednak jako właściciel siłowni nie powinieneś "rozpraszać się cyfrowo", jeśli nie jest to Twoją strategiczną decyzją, chociaż może warto teraz zaczać zintensyfikować działania w tym kierunku. Niespotykane czasy narzucają też brutalą rzeczywistość, a z drugiej strony wymagają od siłowni przejrzystości działania, by ich właściciele byli przekonani co do właściwych decyzji strategiczych.

Life Fitness jako lider rynku postrzega swoją rolę w wspieraniu naszych partnerskich klubów w rozwiązywaniu problemów za pomocą technologii cyfrowej, a nie tylko w aktualizacji licencji. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie, jako właściciela siłowni, kilka podpowiedzi, umożliwiających modyfikacje Twojej dotychczasowej strategii biznesowej.

Opracowanie Strategii digital, to nie to samo co reakcja na kryzys. Całe zamieszanie wzięło się stąd, że COVID-19 przyspieszył cyfrową transformację

Cyfrowa transformacja nie jest zjawiskiem, które dzieje się przypadkowo; jest to strategiczna intencja i obejmuje coś więcej niż nieplanowane wdrożenie oprogramowania. ć. Prawdą jest, że więcej osób chce ćwiczyć online.
COVID-19 niekoniecznie stworzył nowy rynek. Jako właściciel siłowni powinieneś zachować ostrożność przy podejmowaniu decyzji biznesowych. W tej szczególnej sytuacji przejście na digitalzację jest tylko chwilową reakcją kryzysową. Wymagało to od całej branży fitness poszukiwania alternatywnych (nie nowych) kanałów dotarcia do klientów. Oczywiście COVID-19 miał i będzie miał pozytywny wpływ na przestrzeń cyfrową, ale nie należy zbytnio rozpraszać się szybkimi i niepewnymi rozwiązaniami reagowania kryzysowego i postarać się stworzyć transformacyjną strategię cyfrową. Niemniej jednak COVID-19 zmusza tradycyjne firmy do szukania nowych i różnych sposobów konkurowania. Oto pięć sposobów reagowania siłowni na nowe wyzwania.

Zainspiruj się i zdecyduj o wyborze strategicznego kierunku!

 

1. Zainwestuj w tradycyjny model biznesowy

 

Właściciele siłowni mogą zdecydować, że wolą nadal koncentrować się na tradycyjnym biznesie fitness. To może być rzeczywiście skuteczna strategia w czasach gwałtownych zmian. Wciąż pokutuje niesłuszne przekonanie, że jeśli „nie popłyniesz z prądem”, twoja siłownia nie przetrwa. Niekoniecznie musi tak być. Skoncentrowanie wysiłku na tradycyjnym prowadzeniu klubu fitness, warte jest rozważenia

 Możesz po prostu dodać usługi na żądanie (on demand) i treningi online jako opcję do oferowanego przez Ciebie członkostwa/karnetu. Kluczem do sukcesu jest inwestowanie w aktualny model biznesowy i uatrakcyjnienie go, przez co stanie się bardziej konkurencyjny. Jeśli się na to zdecydujesz, nie kieruj się wyłącznie swoim własnym przekonaniem w stylu „moi członkowie nie chcą digitalizacji”. Po drugie, jeśli wybierzesz ten kierunek, postaraj się nie wymyślać na nowo tradycyjnego modelu funkcjonowania siłowni. Kluczem jest zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności firmy.

 

2. Zignoruj cyfrową innowację, uznając ją za inny rynek niż Twój docelowy

 Czasami coś nowego może z pozoru przypominać tradycyjny model biznesu, ale w gruncie rzeczy okazuje się być czymś zupełnie innym. Inny rynek może oznaczać innych klientów, oferować inną propozycję wartości i wymagać innych zasobów oraz umiejętności. Przestawienie się na coś, co Twoim zdaniem jest nowym rynkiem i zachęca do wzrostu, może mieć niekoniecznie pozytywne skutki dla Twojego biznesu, jeśli wdrożenie tej strategii uznasz za skomplikowane i najeżone trudnościami. Jeśli przewidujesz problemy z wdrożeniem nowego modelu, może po prostu go zignoruj. Możesz się w nim nie odnaleźć.

 

3. Przejdź do kontrataku, wzburz fale transformacji własnymi pomysłami

 Może zdarzyć się sytuacja, że na rynku pojawi się jakaś nowa oferta tak atrakcyjna, że większość Twoich najbardziej lojalnych członków zdecyduje się na nią i zrezygnuje z członkostwa u Ciebie. W świecie cyfrowym nie ma takich przykładów. Do tej pory nie słyszeliśmy o przypadkach, by klubowicze zrezygnowali z członkostwa w siłowni, wybierając korzystanie z aplikacji np. Strava. Możemy za to przytoczyć przykłady z branży, jak np. tworzenie przestrzeni butikowej w tradycyjnym klubie i powielaniu pewnego rodzaju unikalnego doświadczenia klienta, aby zapobiec odpływowi klientów z tradycyjnych siłowni do studiów butikowych. Miej świadomość, że można tego dokonać, czyli zapewnić klientom niezapomniane doświadczenia treningowe, również za pomocą cyfrowych rozwiązań fitness, takich jak: konsole SE3HD z licznymi opcjami rozrywki, treningi cardio z instruktorem w usłudze Life Fitness on Demand, system ICG Connect w zajęciach indoor cycling oraz usługa HALO Premium.

 Możesz zdecydować się nie przyjmować innowacji i zaproponować autorski model biznesowy, który zapewni jeszcze lepsze wrażenia treningowe niż proponowane innowacje.

 

4. Wprowadź digitalizację do siłowni i jednocześnie bądź wierny Twojej filozofii

 Możliwe, że cyfrowa innowacja pozostanie z nami na dłużej i utrzyma się jako długofalowy trend, a nie tylko przelotna moda. Jeśli ten scenariusz się sprawdzi, wpłynie to na Twój biznes. Będziesz musiał dostosować przestrzeń fizyczną w Twoim klubie i online oraz nauczyć się działać skutecznie w obu jednocześnie.

 Aby zagrać w obie gry: cyfrową i tradycyjną, musisz znaleźć odpowiedź na pytanie „jak”. Jak wprowadzisz innowacje, czy musisz je zbudować, kupować, zawiązać partnerstwo? Jak to pasuje do tradycyjnego modelu prowadzenia siłowni i co najważniejsze, czy możesz to zrobić dobrze? Jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie usług treningu online dla nowych członków w domu, a nie obecnym klientów, oznacza to, że rozpoczniesz działalność na innym/nowym rynku dla innego klienta. Na początku epidemii zauważyliśmy kilka znakomitych przykładów ćwiczeń w domu i treningów na żądanie, ale także kilka naprawdę kiepskich przykładów, jak nie należy tego robić, które mogły w negatywnie odbić się na danej na marce klubu. Jeśli chcesz połączyć ofertę tradycyjną i online, przygotuj się do tego i zrób to dobrze, w przeciwnym razie, możesz zaszkodzić swojemu biznesowi.

 

5. Postaw na digitalizację i skaluj biznes

 Może się zdarzyć, że gdy pojawi się przełomowa innowacja, którą Twoi obecni członkowie uznają ją za atrakcyjną na tyle, że zaczną rezygnować z członkostwa u Ciebie. To jasny sygnał dla Ciebie, że czas porzucić tradycyjny model biznesowy, wdrożyć tę innowację i ją skalować. Jako branża fitness prawdopodobnie mamy teraz inne problemy do rozwiązania, ale zawsze powinniśmy wiedzieć, co dzieje się poza branżą i jak to może wpłynąć na nasz biznes. Z punktu widzenia operatora fitness niezbędne jest śledzenie działań gigantów technologicznych. Co może być dalej? Czy masz strategię działania pod kątem rozwoju technologicznego? Będziesz na to przygotowany?

  Podsumowując, nie rozpraszaj się. Na ten moment warto zastosować strategię dwóch prędkości w odpowiedzi na kryzys koronawirusa, a także opracować długoterminową strategię cyfrowej transformacji. Obserwuj, zapisuj i analizuj zachowanie Twoich klientów i ich reakcje na wprowadzone przez Ciebie działania w dobie kryzysu.

 

Upewnij się, czy rozumiesz, że korzystanie z technologii cyfrowej może być tylko rozszerzeniem Twojej obecnej oferty, lub całkiem nowym kierunkiem Twojej fitnessowej działalności. Jak pewnie wiesz, nasz zespół specjalistów ds. digitalizacji fitnessu pomoże Ci w strategicznym rozwoju.

Skontaktuj się z nami. Uwielbiamy branżę fitness i chętnie pomożemy!

 Wskazówki (po angielsku) możesz pobrać tutaj https://lifefitnessemea.com/e-book

 

Rozegraj to mądrze

Gdy z chaosu wyłania się plan...…

Niepewność kryje w sobie szanse. Stale zapewniaj klubowiczów, że misja, wizja i wartość Twojej marki się nie zmieniły, jednocześnie pomyśl o innowacjach, które okazały się pomocne w czasie pandemii. Myśl pozytywnie i w kategorii rozwiązań, które wspomogą Twój biznes:

Praca w domu = brak dojazdu do pracy = więcej czasu na ćwiczenia

Przesunięcia/Opóźnienia urlopu = lato spędzone w domu = siłownie zapełnione w sierpniu zamiast we wrześniu

Więcej ćwiczeń w domu = członkowie nadal potrzebują wsparcia i podpowiedzi = Oferta treningów online

Większa liczba zamówień jedzenia na wynos = nadal chcesz zdrowych opcji = współpracuj z cateringiem fit

Gdy nie wszyscy klubowicze czują się komfortowo, by ćwiczyć w klubie = wolna przestrzeń = studio do nagrywania treningów online

 

Potrzeba jest matką wynalazku

Jeśli dobrze poradzisz sobie z tą sytuacją, możesz nawet poprawić wizerunek marki, dzięki czemu zdobędziesz sympatię i lojalność. Nawiąż partnerstwo z firmami oferującymi produkty lub usługi, które rozwiązują aktualne problemy. Pokaż swoim członkom, jak się rozwijasz i że to Ty przejmujesz kontrolę nad sytuacją, a nie odwrotnie.

 

Aktualne trendy i nowe „metody

Uznanie i podziw to silna motywacja dla większości ludzi. Czy jeden z twoich członków ustanowił nowy życiowy rekord lub przeszedł spektakularną metamorfozę? Zorientuj się i nagłośnij te sukcesy w mediach społecznościowych i nie tylko! Jeśli ktoś ciężko pracuje, zdecydowanie zasługują na uznanie.

Inną doskonałą taktyką zwiększania wartości firmy byłoby: oferowanie bezpłatnego, ograniczonego członkostwa każdemu, kto pomógł w walce z wirusem (pielęgniarki, lekarze, ratownicy itp.). Warto zarezerwować określone godziny lub porę dnia dla danych grup docelowych. Przykładowo w godzinach 10-11 zaproś seniorów w wieku 70+ lub między 8-9 rano matki z dziećmi.

Co powiesz na organizowanie wydarzeń, poza siłownią? Zaproszenie ludzi online i za pośrednictwem mediów społecznościowych to dzisiaj łatwe zadanie.

Przypomnij sobie trendy fitness na rok 2020? Jak możesz odpowiedzieć na nie dzięki drobnym inwestycjom niewielkim kosztem?

Niewielkie inwestycje generują maksymalne rezultaty

- Pomaluj ściany, zmień/udekoruj wystrój barku i recepcji motywacyjnymi cytatami lub grafiką. Efekt wow gwarantowany!

- Rozplanuj ponownie rozmieszczenie sprzętu fitness (uwzględnij zachowanie dystansu społecznego).

- Zaproponuj swoim członkom coś nowego: IC8 Power Trainer, trenażerSPARC, HS T Bar Row, schody Powermill lub podłącz ICG Connect, jeśli masz już rowery ICG. Są to stosunkowo niewielkie inwestycje, które odświeżą Twoją ofertę i odpowiedzą na aktualne trendy.

Na koniec: powiew optymizmu

Czy wiesz, że w Azji, studia treningu personalnego osiągnęły już próg dochodów po COVID-19 na poziomie 80% tych z przed pandemii?

 

 

 

Akceptuję →